24 Eylül 2018 Pazartesi

"Kızıl Elma" Bir Yol Hikayesine Dönüştü

İÇDAŞ Genel Müdürü Bülend Engin'in Biga-Çanakkale yolunun 19. kilometresine yaptırdığı dev tabela Kızıl Elma'yı bir yol hikayesine dönüştürdü. 



Türk birliği idealini ifade eden Kızıl Elma imgesi, Osmanlılar döneminde yeniçeriler arasında yaygınlaştırılmış ve onların savaşma azmini yüksek tutmak için kullanılmıştır. Ünlü şair Ziya Gökalp ise; bu imgeyi Turan Ülküsü ile birleştirerek yeni bir anlam kazanmasına yardımcı olmuştur.

Geçtiğimiz günlerde tabelayı görünce şaşkınlığını gizleyemeyen bir sürücünün yaptığı paylaşım ise Kızıl Elma'ya duyulan özlemi dile getirerek onu bir yol hikayesine dönüştürüyor.

Paylaşılan hikaye ise şöyle:

"Yolumuz KIZILELMA"

Uzayıp giden yolların kıyısında bir levha. Yalnız başına. Uzanmış dua eden bir el gibi.
"Ey TANRI
İcabet et bu duaya
Bizi de kavuştur KIZILELMA’ya"

Soruyorum karşısındaki benzin istasyonundaki pompacıya. Kim diktirdi bunu diye. Bülend Engin diyor genç. İÇDAŞ müdürü Bülend Engin.

Biga Çanakkale yolunun 19. Kilometresinde duruyor şairin  mısraları.
O şair ki Ziya Gökalp. Türk mefkuresine adanmış bir hayat. Mısra mısra. Cenneti Turan olmuş. Düşüncesi ruhumuza bayrak. Durdurup aracımı, durdurup çılgınca tükettiğim zamanı duruyorum yol kıyısında. Yüzlerce atlı koşuyor Malazgirt’te tozu dumana katarak. Binlerce kıvılcım parlıyor yüreğimde şimşek şimşek. Kim durdurabilir ki bizi aynı ülküye gönül verirsek. Mısralar dökülüp levhasından aydınlatıyor içimi. Derin bir nefes alıyorum rahmetle andığım atalarımın nefes aldığı gökten. Gökalp’e bakıyorum. Mavi gözlerini görüyorum son kahramanın. Alpaslan, Fatih, Mustafa Kemal. Anlıyorum. Kızılelma idi bizi BİZ yapan.
Bir Levha. Çanakkale yolu kenarında.
Bir ülke. Bininci yılına koşan.
O levha yalnız değil artık.
Her yol KIZILELMA’ya gidecek
O mısralar yüreğimize işlediğinde… 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder