Ayvacık İskelesi’nin durumu
ile ilgili Ayvacık Belediye Başkanı Mehmet Ünal Şahin, ÇTSO Yönetim Kurulu Başkanı Bülend Engin ile basın toplantısı
gerçekleştirdi.
Ayvacık-Midilli arasında
gemi ulaşımının yapılabilmesi için 2004 yılından bu yana planlanan Ayvacık
İskelesi ve gümrük kapısının başka yere taşınması söylentilerine, Ayvacık
Belediye Başkanı Mehmet Ünal Şahin Çanakkale
Ticaret ve Sanayi Odası`nda, ÇTSO Yönetim Kurulu Başkanı Bülend Engin ve ÇTSO Genel Sekreteri
Sema Sandal ile birlikte düzenlediği basın toplantısı ile
açıklık getirdi. Şahin yaptığı açıklamada iskelenin devam ettiğini ve gümrük
kapısı için en uygun lokasyonun Ayvacık olduğunu kaydetti.
Ayvacık Büyükhusun Köyü sahilinde 12
senedir yapılması planlanan Ayvacık İskelesi`nin, Küçükkuyu`ya yapılması planı
çeşitli çevrelerce dile getiriliyor. Yapılması planlanan iskelede, kurulacak
gümrük kapısı ile Ayvacık-Midilli arası gemi seferleri işletilmesi
düşünülüyordu. Ayvacık Belediye Başkanı Mehmet Ünal Şahin, Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası`nda (ÇTSO) düzenlediği
basın toplantısında konuya açıklık getirdi. Gerçekleşen basın toplantısında
ÇTSO Yönetim Kurulu Başkanı Bülend Engin
ve ÇTSO Genel Sekreteri Sema Sandal da yer aldı. Ayvacık Belediyesi`nın Ayvacık
altı ulaşım limanı için 2004 yılından bu yana çalışmaların sürdürdüğünü
söyleyen Ayvacık Belediye Başkanı Şahin, kamuoyunda çıkan çeşitli söylentilere
dökümanlar ile birlikte açıklamaya çalışacağını belirtti. Şahin,
gerçekleştirdiği basın toplantısında iskele için bugüne kadar işleyen süreçten
ve yapılan çalışmalardan söz etti.
İskele süreci nasıl gelişti?
İskele sürecini anlatan Ayvacık Belediye Başkanı
Mehmet Ünal Şahin, sürecin yol projesi ile başladığını söyledi. Konu hakkında
Başbakan Binali Yıldırım ile görüştüğünü de sözlerine ekleyen Şahin şunları
söyledi; "Ayvacık ulaşım limanı daha evvel 2004 öncesi Kaz Dağları
rampalarının düzgün geçilmesi için Karayolları`nın başlatmış olduğu bir yol
projesi vardı. Bu yol Ayvacık’ın içinden geçerek denize ulaştı, daha sonra da
denize paralel olarak Edremit’e doğru döndüğünde yol mahkemeler neticesinde
iptal edildi. İşte bu yolun bittiği yerde, denize ulaştığı yerde Ayvacık ulaşım
limanı yapılsın istendi. Belediye ve ilgili kurumlar burada bu iskelenin
yapılabilmesi için gerekli çalışmaları başlattık. Nedeni ise karayolu ve
havayolu çalışmaları devam ediyordu. Deniz yolunda Ege`de Çanakkale’nin bir iskelesi yok. İskelenin olabilmesi için de burada
öncelikle yerinin tespiti önemliydi. 2004’ten beri biz diğer kurumlar ile
birlikte, kurum görüşlerini tamamlamaya çalıştık. 2006 yılında Bayındırlık
Bakanlığı ile çalışıldı ve tüm kurumlardan görüş alınarak imar planı içine
alındı. 2004’ten bugüne kadar bir çalışma devam ediyor. Biz bir noktaya geldik.
İki defa ÇED raporu yapıldı. Üç defa fizibilite yapıldı. En son fizibilite
raporu bitti ve biz Ulaştırma Bakanlığı’na verdik. Ulaştırma Bakanlığı,
Kalkınma Bakanlığı’na yolladı. Kalkınma Bakanlığı’nın 2017 bütçesinde ara
bütçeye alınır mı diye düşündük ama bu arada da sayın milletvekilimiz Bülent
Turan Bey ile birlikte sayın Başbakanımıza uğramıştık. Biz bu konuya da açtık
çünkü Sayın Başbakanımız Binali Bey projeyi bilen biridir. Bunu “Sen belediye
olarak yapabilirsin” denildi. Sayın vekilim de “Belediye parayı nereden bulacak
başbakanım” dedi. O zaman ben devreye girdim çünkü bu iskele iki aşamalı
olacak, aşamanın birisini “Biz belediye olarak yapabiliriz” dedim” dedi.
"Biz iskelemize başlayacağız"
Basın açıklaması gerçekleştirme gereğine neden ihtiyaç
duyduğunu anlatan Şahin, iskele yapımının gerçekleşeceğini belirterek şunları
söyledi; " Hem istek oldu hem de deniliyor ki `Ayvacık iskelesi başka bir
tarafa kaydırıldı, yapılmayacak”. Hayır, böyle bir şey yok. Bakın kurum
görüşleri alınmış, koruma amaçlı imar planı yapılmış ve Anıtlar Kurulu’nca
tescillenmiş. Çanakkale hudutlarında
Körfez`e bakan tek yasal iskele burası. Bunun dışında olan yerler şunlardır ki
2009 yılında Sayın Başbakan, Ulaştırma Bakanı olduğu vakit Ayvacık`a geldiğinde
biz o bölgelerdeki balıkçı barınaklarının onarılmadığını daha iyi hizmet
verilebilmesi için buralara el atılmasını söylemiştik o da bana “iste başkan” demişti.
Babakale, Gülpınar, Küçükkuyu, Altınoluk balıkçı barınaklarının hepsi elden
geçti ve yenilendi. O arada Sivrice ve Sokakağızı’ndaki balıkçı barınakları da
onarıldı ama buradaki hizmet veren bu barınaklar tarım amaçlı kooperatiflerin
barındığı barınaklardır. Kooperatiflerin tarım amaçlı bu balıkçı barınaklarının
amacı nedir? Amacı doğrultusunda balıkçılara hizmettir. Peki, buralarda iskele
olur mu? Gümrük olur mu? Olur ya da olmaz ama bizim işimiz Ayvacık iskelesi şu
anda yasal mevzuatlar çerçevesinde tamamlanmış olup, iki tane de mahkeme
geçirmiş olduk. Birisi Ulaştırma Bakanlığı’na açılmış bir mahkemeydi ve
kazanıldı. İkincisi de ÇED raporuna açılmış bir mahkemeydi, iki defa da ÇED
gerçekleşti ve Danıştay 14. Dairesi `bir daha bu konuda dava açılamaz` diye
açılan davaları bitirdi. Yasal bir sıkıntı önümüzde kalmadı. Günün şartlarına
uydurmak için üçüncü fizibiliteyi yaptık. Üçüncü fizibilite doğrultusunda biz
iskelemize başlayacağız" dedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder