30 Ocak 2017 Pazartesi

Bülend Engin Eğitim Hayatına Nasıl Başladı?




Her fırsatta üretmenin bir yaşam biçimi olduğunu söyleyen ve eğitimin en kutsal iş olduğunu belirten Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Bülend Engin eğitim hayatına İzmir’de başladı.
Bülend Engin liseyi İzmir Atatürk Lisesi’nde tamamladı. Atatürk Lisesi’nde fen ağırlıklı olduğundan dolayı yurt dışı eğitim için açılan iki sınavda da birinci oldu.
Yükseköğrenimini Ortadoğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Mühendislik Fakültesi’nde tamamlayan Engin fakülteyi başarılı bir şekilde bitirdi. Engin fakülteyi başarıyla bitirmesini İzmir Atatürk Lisesi’nde aldığı eğitime borçlu olduğunu söylüyor.
“Üretmek Benim İçin Yaşam Biçimi”
Çanakkale iş dünyasında adından sıkça söz ettiren Bülend Engin, başarının asıl sahiplerinin başta İzmir Atatürk Lisesi matematik öğretmeni rahmetli İrfan Bey, fizik öğretmeni Hilmi Bey ve bütün derslerinde çalışma duygusunun kutsallığını aşılayan, her daim sevgi ve saygıyla andığı okul sonrası eğitim aldığı özel hocası Cahit Karaşan olduğunu söylüyor.
ODTÜ’nün de kendisine sadece teknik bilgi değil, mantık yürütmeyi ve problem çözmeyi de kattığını söyleyen Bülent Engin ODTÜ’nün ve mühendislik eğitiminin kendisine çok şey kattığını belirtiyor. Kariyerine üretim dünyasında başlayan ve üretim dünyasında da devam eden Engin “Üretmek benim için bir kariyer değil, bir yaşam biçimi” diyor.
Bülend Engin halen Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini yürütmeye devam ediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder